اویل پرشر یا همان کنترل کننده فشار روغن در کمپرسور های به کار می رود که دارای پمپ روغن مجزا بوده که با میل لنگ کمپرسور کوبل میشوند و با دوران میل لنگ پمپ روغن کار کرده و موجب روغن کاری بهتر است و قطعات متحرک که داخل کمپرسور می گردد.
این قطعه مدار کنترل را زمانی قطع و کمپرسور را خاموش می کند که اختلاف فشار بین خروجی پمپ روغن و محافظه کارتر میل لنگ کم باشد.
اگر روغن از کمترین حد مجاز پایین تر برود کمپرسور پس از ۱۲۰ ثانیه خاموش می شود اگر کنترل کننده فشار روغن قطع باشد باید آن را پیدا کرد و به صورت دستی دوباره تنظیم شود.
اویل پرشر یکی از قطعه های مکانیکی است که در آن از کمپرسور در برابر کمبود روغن محافظت می کند. اویل پرشر پس از این که روغن دستگاه تمام می شود، اختلافی که در کاهش فشار رخ می دهد را حس می کند و پس از مدت بسیار کوتاهی دستگاه را خاموش می کند. باید بسیار مراقب این قطعه باشید تا از دسترس افرادی که در کار کردن با آن ناآگاه هستند دور بماند. اگر فشار دستگاه به پایینترین حد ممکن خود که مورد قبول کمپرسور است برسد، دقیقا بعد از 120 ثانیه به علت تاخیر در چرخیدن مدار فرمان قطع کمپرسور را می دهد. و باید بسیار مراقب باشید که اگر خطای آن را مشاهده کردید نباید آن را دوباره راه اندازی کنید بلکه باید به دنبال علت این قطع شدن باشید.
فشار طبیعی روغن که در کمپرسور باید باشد 1.05 برابر باید بیشتر از فشار کارتر باشد. می توانید میزان تقریبی فشار را با وصل کردن دو گیجگاه روغن به یکدیگر و از طریق مقایسه آنها مشاهده کنید. یکی از گیجگاه ها را باید به پمپ متصل کنید و دیگری را باید به شیرسرویس مکش و یا کارتر متصل کنید. اگر اختلافی بارزی را در آن مشاهده کنید اویل پرشر باید اخطار دهد .
چند دلیل بسیار مهم فشار روغن در کمپرسور را کاهش پیدا می کند و این کاهش فشار باعث می شود که اویل پرشر آلارم دهد. از جمله این دلایل را می توان به ترتیب زیر نام برد :
1.خارج شدن روغن از دستگاه کمپرسور درون سیستم، این خروج روغن به چند دلیل رخ می دهد، از جمله: دستگاه به صورت متوالی روشن می شود، کم کار کردن کمپرسور، زمانی وجود ندارد که روغن به سیستم بازگردد.
2- پایین بودن سطح روغنی دستگاه
3- باید همیشه فشار کارتر چک شود، باید فشار تا 1 bar پایین تر از فشار مکش دستگاه باشد. زمانی که اختلافی در فشار وجود داشته باشد باعث می شود که روغن به کارتر بازگردد.
4- بعضی مواقعی که روغن به درون کمپرسور بر نمی گردد به این دلیل است که سرعت مبرد در لوله ساکشن بسیار کم است.
5- زمانی که روغن به حالت کف در می آید
6- اگر روغنی که در دستگاه کمپرسور باشد به اندازه کافی نباشد.
7 زمانی که کارتر پر باشد از گاز فریون مخلوط شده با روغن، کفی به وجود می آید و به این علت پمپ روغن نمی تواند فشار لازم را برای دستگاه به وجود آورد.
8- زمانی که دمای روغن بالا برود.
9- ممکن است شیر انبساط یا همان اکسپنشن ولو به درستی عمل نکند و یا اینکه در زمان تنظیم به درستی تنظیم نشده باشد.
اویل پرشر سوئیچ ها در فروشگاه مسترکول از دو برند اویل پرشر دانفوس با شماره سری mp55 و اویل پرشر جانسون کنترل ( پن ) 12c موجود می باشد که از نظر کیفیت از برترین شرکتهای تولید کننده قطعات برودتی در جهان می باشند .
در پایین به صورت مختصر اویل پرشر سوئیچ جانسون کنترل 12c و اویل پرشر سوئیچ دانفوس mp55 را معرفی می نماییم .
اویل پرشر جانسون کنترل ( پن ) P45NCA-12C :
اویل پرشر جانسون کنترل ( پن ) P45NCA-12C را شاید بتوان معتبر ترین و باکیفیت ترین اویل پرشر سوئیچ فریونی موجود در ایران دانست .
کیفیتی که به راحتی زمانی که اویل پرشر پن را در دست بگیرید و کیفیت ساخت را ملاحظه بفرمایید کاملا به این حقیقت اذعان می کنید .
شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی برای خرید اویل پرشر سوئیچ با ما تماس بگیرید یا از طریق واتس آپ به فروشگاه پیغام دهید تا دراسرع وقت قیمت محصول مورد نظر خود را دریافت نمایید .
اویل پرشر دانفوس mp55 :
اویل پرشر دانفوس mp55 را می توان یکی از پرکاربردترین اویل پرشر حال حاضر بازار ایران دانست چرا که از قیمت مناسب تری نسبت به همتای آمریکایی خود یعنی اویل پرشر کنترل جانسون ( پن ) برخوردار است .
ویژگیها و خصوصیات اویل پرشر دانفوس mp55 :
تغییرات مجاز ولتاژ: +10 تا -15%
حداکثر فشار تست: 22 bar
ولتاژ قابل کنترل 230 ولت یا 115 ولت (AC یا DC)
حداکثر فشار کاری: 17 bar
محدوده عملکرد LP : –1 تا 12 bar Pe
ورودی کابل رزوه دار برای قطر 6 تا 14 میلیمتر
رله زمانی در بازه صفر تا 40- تا 60+ با دما جبران می شود
اویل پرشر مزایای زیر را دارد:
اویل پرشر معایب زیر را دارد:
اویل پرشر را باید هر 5 سال یک بار یا هر زمان که دچار خرابی شود تعویض کرد.
برای جلوگیری از خرابی اویل پرشر باید نکات زیر را رعایت کرد:
اگر اویل پرشر خراب شود، کمپرسور در صورت کاهش فشار روغن خاموش می شود. این امر می تواند باعث مشکلاتی مانند افزایش دمای کمپرسور و کاهش راندمان سیستم تبرید شود.
برای تست اویل پرشر می توان از یک گیج فشار استفاده کرد. گیج فشار را به شیر سرویس مکش یا کارتر وصل کنید و فشار روغن را اندازه گیری کنید. اگر فشار روغن کمتر از حد مجاز بود، اویل پرشر باید تعویض شود.
تمامی حقوق برای مسترکول محفوظ می باشد.